Floortime procjena
DIR ® / Floortime ™ Model je model učenja interakcije putem djetetovih prirodnih osjećaja i interesa.
Floortime pristup
Floortime procjena temelji se na opservaciji igre, interakcije i komunikacije roditelja i djeteta u trajanju od 60 minuta.
Uključuje i analizu materijala koje ispunjava roditelj.
The Greenspan Floortime pristup® – DIR modelD – Developmental; Razvojni
I – Individual differences; Individualne razlike
R – Relationtship based; Utemeljen na odnosima
Funkcionalno emocionalni razvojni miljokazi
- Sposobnost samoregulacije, združivanje pažnje, zanimanje za okolinu
- Uključenost i povezanost (intimnost)
- Dvosmjerna komunikacija – 5 do 10 krugova komunikacije
- Složena komunikacija – više od 10 krugova za redom, međusobno regulirana interakcija u neprekidnom tijeku
- Kreativna i smislena uporaba ideja i riječi
- Stvaranje logičkih veza između ideja
- Više uzročno, komparativno mišljenje
- Mišljenje u sivoj zoni
- Introspekcija
Svako dijete ovladava miljokazima emocionalnog, socijalnog i intelektualnog razvoja. Prva tri miljokaza označavaju djetetovu sposobnost da doživi svijet oko sebe i pritom ostane smireno i zainteresirano te da ostvari odnos sa svojim najbližima te komunicira s njima.
Ostali miljokazi označavaju sposobnost djeteta da komunicira na složeniji način sa svojom okolinom te pritom iskazuje svoje emocionalne ideje, razmišlja na logičan način te razmišlja o sebi.
Kako bi dijete savladavalo miljokaze potrebni su mu odnosi s roditeljima, članovima obitelji, odgajateljima, terapeutima, vršnjacima koji usmjeravaju interakcije temeljene na emocionalnim relacijama, ovisno o djetetovom individualnom profilu te njegovim slabim i jakim stranama.
The Greenspan Floortime pristup® temelji se na sljedećim postavkama:
- Odnosi i emocije su srž učenja
- Svako je dijete drugačije i zato ga treba drugačije tretirati i poticati
- Svako je dijete sposobno za rast i napredak
- Roditelji igraju najvažniju i aktivnu ulogu u procesu djetetova razvoja
- Roditelji, cijela obitelj, odgajatelji, terapeuti i edukatori trebaju biti uključeni u sveobuhvatni terapijski program
Važno je izbjeći forsiranje interakcije, povezati se s djetetom, dijeliti zadovoljstvo u zajedničkom djelovanju te doživljavati uzajamnu radost i pri tom zaboraviti na djetetovu kronološku dob i pokušati se uskladiti s njegovom/njezinom razvojnom razinom.